Od listopada 2021 roku Netflix wprowadza do swojej oferty
gry, które są dostępne tylko dla subskrybentów
serwisu. Każdy z tytułów należy pobrać jako osobną aplikację. Okazuje się jednak, że mało który użytkownik platformy korzysta z nowej propozycji firmy.
Apptopia, firma zajmująca się analizą aplikacji, informuje, że gry Netfliksa zostały pobrane łącznie 23,3 miliona razy, średnio przez 1,7 miliona użytkowników dziennie - to
mniej niż 1 proc. z 221 milionów subskrybentów
platformy.
Znaczenie gier dla ogólnej strategii firmy prawdopodobnie wzrosło w ostatnich miesiącach, ponieważ musi mierzyć się z coraz większą konkurencją o uwagę użytkowników. Tylko w pierwszym kwartale 2022 roku
Netflix odnotował spadek 200 tysięcy subskrybentów netto
- po raz pierwszy od ponad 10 lat.
Właściciele platformy przyznali, że w tym momencie spodziewają się dalszej utraty abonentów - w drugim kwartale szacują, że z subskrypcji zrezygnują kolejne 2 miliony użytkowników:
Na ten moment Netflix posiada w swoim katalogu 24 gry wzorowane na popularnych grach karcianych. Przedstawiciel firmy przekazał, że do końca roku
oferta tytułów powiększy się do 50 pozycji
.